Hayızlı ve Nifaslı Kadına Haram Olan 8 Amel

Hayız gören ve lohusa olan kadına gusül almadan haram olan şeyler nelerdir?

Hayız ve Nifas olan kadına 8 şey haramdır.

1- NAMAZ KILMAK, TİLAVET VE ŞÜKÜR SECDESİ YAPMAK

Hayız ve nifas halindeki kadına ister farz, vacip, sünnet, nafile olsun namaz kılmak haramdır. Kılmadıkları namazları da sonradan kaza etmeleri gerekmez. Fakat ibadet alışkanlığı bozulmaması için her namaz vakti girdiğinde abdest alıp, kıbleye karşı oturup, tesbih ve tahmid ile meşgul olması müstehaptır.

Kadınların namazsızlık halleri kandil ve bayram gibi kıymetli vakitlere denk gelir ve o geceyi ibadet ve taatla geçirmek niyetinde iseler o gecelerin rahmet ve bereketinden eksiksiz olarak istifade ederler. Zira hadis-i şerifte لِكُلِّ امْرِءٍ مَا نَوَا “Her kişiye muhakkak niyetinin hakkı verilir.”buyrulmuştur.

Bir kadın, namaz vaktinin son kısmında hayız veya nifas görse, o vaktin namazının edası da kazası da o kadına farz olmaz. Hayızda on günü tamamladıktan sonra, namaz vaktinin son kısmında kan kesilse, vakit kalmadığından o namazı kılamaz. Ama sonradan kaza yapması gerekir. On günden önce, vaktin son kısmında kesilse, eğer gusül ve tahrimeyi kaplayacak kadar vakit varsa, kaza gerekir; yoksa kaza gerekmez.

Bir kadın, namaza başlasa, o sırada hayız görse; kıldığı namaz farz ise kaza gerekmez, nafile veya sünnet ise kaza etmesi gerekir.

2- ORUÇ TUTMAK

Hayız ve nifas halindeki kadına ister farz, ister nafile olsun oruç tutmak haramdır. Ama sonradan oruçlarını kaza eder.

Bir kadın, Ramazan-ı Şerif’te güneş batmadan az önce kan görse, orucu bozulur ve sonradan kaza etmesi gerekir.

Bir kadın, isteğine karşılık namaz ya da oruç adak adasa, adağını yerine getireceği gün hayız olsa, başka bir gün o orucu ya da namazı kaza eder.

3- KUR’AN-I KERİM OKUMAK

Hayız ve nifas halindeki bir kadının, Kur’an-ı Kerim’den herhangi bir ayeti, Kur’an okumak kastıyla okuması haramdır. Peygamber Efendimiz hadis-i şerif’te; لاَتَقْرَألْحاَاِضُ وَلاَاَلْجُنُبُ شَئْاًًمِنَ اْلقُرْآنِ (Hayız ve cünüp olan kimse, Kur’an-ı Kerim’den bir şey okumasın) buyurmuştur.

Fakat, Kur’an-ı Kerim okumak maksadıyla değil de, zikir ya da övme maksadıyla بِسْمِ الله الْحَمْدُ لِلّه ثُمَّ نَظَر gibi kısa ayet ve sözleri okuması caizdir. İmam-ı Azam hazretlerine göre, Fatiha’yı dua maksadıyla okumak caizdir.

4- KUR’AN-I KERİM VE AYETLERE DOKUNMAK

Hayız ve nifas halindeki bir kadının, Kur’an-ı Kerim’e, hatta parada, duvarda, bir levhada bile yazılı olsa herhangi bir ayetine el sürmesi haramdır. Ayet ve Mushaf arasındaki fark, mushafın yazılı olmayan yerlerine de dokunmak haramdır. Diğer yerlerdeki ayetlerde ise yazının üzerine dokunmak haramdır.

Tefsir kitaplarına da dokunmak haramdır. Hadis ve fıkıh gibi şeriat kitaplarına dokunmakta bir sakınca yoktur. Ancak, içindeki ayetlere dokunulmaz.

Ayrı bir kılıf ile mushafa dokunulabilir. Elbisenin yeni ile tutmak, tahrimen mekruhtur.


Zikir ya da dua olan yazılara dokunmak caizdir, müstehap olan ona da dokunmamaktır. Her ne kadar okumasa bile, Kur’an-ı Kerim’i ve bazı sayfalarında Kur’an ayeti olan kitapları yazamaz. Kuduri’de “dokunmamak şartı ile caizdir” diye hüküm verilmiştir.


5- MESCİDE GİRMEK

Hayız ve nifas halindeki bir kadının, mescide girmesi haramdır. Zaruret halinde (yırtıcı hayvandan, hırsızdan, soğuktan, susuzluktan korkmak) caizdir. Böyle bir durumda güzel olan, önce teyemmüm alıp sonra girmektir. Kabirleri ziyaret etmek caizdir.

6- TAVAF YAPMAK

Hayız ve nifas halindeki bir kadın, tavaf yapsa sahih olur. Ancak, günah işlemiştir, deve kurban etmesi gerekir.


7- CİMA YAPMAK

Hayız ve nifas halindeki bir kadının cima yapması haramdır. Günahı, kadına dübürden yaklaşmak kadar büyüktür.

Bir kişi, henüz adetini tamamlamamış hanımı ile cima yaparsa, günahkar olur. Tevbe ve istiğfarda bulunması, en az 5 gramlık bir altın ya da yarısını sadaka olarak vermelidir.


8- GÖBEK VE DİZ KAPAĞI ARASINDAKİ BÖLGEDEN ÖRTÜSÜZ FAYDALANMAK

Hayız ve nifas halindeki bir kadının göbek ve diz kapağı arasındaki bölgesinden örtüsüz bir şekilde faydalanmak da haramdır. Peygamber Efendimiz, o haldeyken zevcesinden istifade edip edemeyeceğini soran bir sahabeye, örtünün üzerinden caiz olacağını buyurmuştur.

Yorumlar (0)
Yorumlarınızı asagidan yazabilirsiniz. Yeni soru sormak icin ise buraya tikla

Sade kolay ve anlaşılır bir dil ile İslam Kültürüne dair herşey..